ایراتا

 پاسخ به سوالات مکرر

 

بهتر است بدانیم

تمام اطلاعات مربوط به ایراتا را در اینجا پیدا کنید .

آیا سوال شما در اینجا ذکر نشده است ؟ لطفا با ما تماس بگیرید، ما از این که به شما کمک میکنیم خوشحالیم.

ایراتا چیست ؟

مخفف اتحادیه تجاری دسترسی با طناب صنعتی صنعتی است و همچنین سازمانی است که بر اجرای ایمن دسترسی با طناب تمرکز دارد. این سازمان در اواخر دهه هشتاد میلادی در انگلستان برای حل مشکلات تعمییر و نگهداری در صنایع دریای و فراساحل تاسیس گردید. آنها این اتحادیه را برای ایجاد یک محیط ایمن برای انجام پروژه ها توسط سیستم دسترسی با طناب فراهم کرده اند.

اکنون ایراتا به عنوان مقام برتر جهان در سیستم دسترسی با طناب صنعتی شناخته می شود. بیش از ۵۰۰ شرکت به ایراتا پیوسته اند و بیش از ۱۵۰ هزار تکنسین دسترسی با طناب در این اتحادیه آموزش دیده اند و مشغول فعالیت می باشند.

ایراتا دستورالعمل ها و قوانینی را در اختیار شما به عنوان یک شرکتو تکنسین قرار می دهد که شما برای تضمین امنیت خود،همکاران و اشخاص ثالث باید از آنها پیروی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت ایراتا مراجعه کنید.

Irata.org

 

آیا ایراتا مورد نیاز است؟

اغلب بر این تصوراند که ایراتا و دسترسی با طناب یکسان هستند، اما این درست نیست.

در دسترسی با طناب فقط در رابطه با تکنیک های دسترسی با طناب صحبت میکنیم اما در ایراتا از جزییات بکارگیری دسترسی با طناب در شرایط و محل های متفاوت و تجهیزات مورد بهره برداری صحبت می کنیم . اگر شرکتی عضو ایراتا باشد موظف به رعایت دستورالعمل های و قوانین ایراتا تحت نظر ایراتا می باشد بدین وسیله از تکنیک های دسترسی با طناب به صورت ایمن بهره برداری میکنند. 

قوانین و شرایط کار اتحادیه ایراتا را به عنوان یک سیتم نظارتی ایمن و راهبردی برای کار در ارتفاع می دانند.

در ایراتا تمام پرسنل ملزم به گذراندن دوره های آموزشی ایراتا می باشند تا اطمینا از اجرای ایمن پروژه ها را داشته باشیم.

چرا باید با یک شرکت معتبر ایراتا کار کنیم؟<br />

مجوز های اراتا در دو نوع هستند : اجرایی، آموزش و یا ترکیبی از این دو می باشد

یک شرکت دارای مجوز اجرایی می بایست شرایط و قوانین ایراتا را کاملا رعایت کند به عنوان مثال:اجرای پروژه بایک برنامه ایمنی و روش اجرای از قبل تهیه شده، تعیین میزان حفاظت از لبه ها ، استفاده از دو نقطه اتصال ، بکارگیری از تکنسین های آموزش دیده ، تمام پروژه ها تحت نظارت سوپروایز (سطح۳) ، حداقل تعداد نفرات یک تیم ۲ نفر باشد، تعداد پرسنل مورد نیاز بر اساس روش اجرا و برنامه نجات تعیین میگردد، بازررسی تجهیزات هر شش ماه یکبار ، پروژه مطابق با اصول (آیین نامه بین المللی ایراتا ) اجرا شود ، ارزیای خطر و روش اجرا به صورت روزانه بررسی و تغییرات لازم در آن اعمال گردد.

تفاوت بین سطح های ایراتا چیست؟

3 دوره آموزشی در ایراتا وجود دارد :

تکنسین کارآموز (سطح ۱ ایراتا):

این آموزش پایه می تواند با شرکت در یک دوره آموزشی فشرده تیوری و عملی در طول ۵ روز انجام شود . تجربه برای دستیابی به آن لازم نیست ، اما حداقل ۱۸ سال سن برای ورود مورد نیاز است.

یک تکنسین سطح یک همیشه تحت نظارت یک ناظر سطح ۳ ایراتا قرار میگیرد.

 

تکنسین عملیاتی (سطح ۲ ):

پیش نیاز های لازم برای دستیابی به سطح ۲ ایراتا ثبت ۱۰۰۰ ساعت عملی در دفترچه ثبت سوابق و حداقل یک سال تجربه به صورت توامان می باشد که با شرکت در دوره سطح ۲ ایراتا و قبولی در آزمون بدست می آید. یک تکنسین عملیاتی همیشه تحت نظارت یک ناظر سطح ۳ ایراتا می باشد .

سوپروایزر (سطح ۳ ایراتا):

شرایط لازم برای دستیابی به سطح ۳ ایراتا ثبت ۱۰۰۰ ساعت عملی در دفترچه ثبت سوابق و حداقل ۱ سال تجربه توامان در سطح ۲ می باشد که با شرکت در دوره سطح ۳ و ایراتا به مدت یک هفته و قبولی در آزمون بدست می آید .

بر طبق دستورالعمل های ایراتا یک تیم دسترسی با طناب می بایست متشکل از حداقل ۲ نفر می باشد که یکی از آنها حداقل سطح ۳ ایراتا باشد.

اگر در مورد دوره های آموزشی سوالی دارید لطفا با ما در تماس باشید .

چگونه می توانم برای آموزش ایراتا ثبت نام کنم؟

اگر قصد شرکت در دوره های ایراتا را دارید کافیست تقویم آموزشی را بررسی و یکی از دوره ها را انتخاب کنید.

اگر برای اولین می خواهید آموزش ایراتا را ببینید نیازی به تجربه نمی باشداما حداقل ۱۸ سال سن و سلامت جسمی و روانی مورد نیاز است.

برای ثبت نام در دوره ها می توانید با ما تماس بگیریید. 

آموزش ایراتا برای تمام سطوح

برای ثبت نام با ما در تماس باشید